Alhamdulillah…, Terbit di Malaysia

Buku saya yang berjudul 7 Cara Agar Rezeki Semakin Bertambah dan Barakah; Berdasarkan Al-Qur’an dan Hadits Nabi Saw. yang diterbitkan Diva Press, Yogyakarta, kini telah terbit pula di Malaysia. Sungguh, saya sangat bersyukur kepada Allah Swt. Semoga buku yang saya tulis menjadi pahala bagi kedua orangtua saya, guru-guru saya, dan bermanfaat bagi penulis, keluarga, serta pembaca tercinta.

Berikut saya kutipkan identitas buku dan back cover dari buku yang terbit di Malaysia tersebut.

Judul : 7 Cara Agar Rezeki Semakin Bertambah dan Diberkati
Penulis : Akhmad Muhaimin Azzet
Penterjemah : Nabilah Abdul Jalil
Penyunting : Dr.Mohd. Puzhi Usop
Penerbit : Al-Hidayah Publisher, Malaysia
Muka Surat : 214
ISBN : 9789675984846
Price : RM14.00

Buku ini dikarang bermula dari sebuah kenyataan, bahawa hampir semua orang yang bekerja pada siang hari dan malam tujuannya adalah untuk mencari rezeki. Namun, apakah rezeki itu hanya boleh diperolehi dengan cara “BEKERJA”?

Sebagai ikhtiar yang lumrah, bekerja memang dijadikan sebagai jalan untuk mencari atau menjemput rezeki. Tetapi, bekerja bukanlah satu-satunya jalan agar rezeki bertambah. Di dalam buku ini, penulis menyajikan kepada pembaca 7 cara agar rezeki semakin bertambah dan diberkati; yang penulis huraikan berdasarkan Al-Qur’an dan hadis Nabi S.A.W.

Sejujurnya semua orang berharap agar rezeki mereka semakin hari kian bertambah. Tetapi, adakah dengan rezeki yang bertambah saja sudah cukup? Belum! Satu perkara yang sangat penting dalam hal rezeki adalah nilai keberkatannya. Sesungguhnya keberkatan ini penting agar seiring dengan bertambahnya rezeki, mampu membawa ketenteraman dalam keluarga. Semakin bertambah rezeki, bukan membuatkan kita semakin jauh daripada Allah S.W.T. tetapi semakin hampir kita kepada-Nya.

Buku ini dilengkapi panduan yang praktikal. Contohnya, langkah-langkah yang mesti ditempuh oleh seseorang untuk menguatkan keyakinan. Bahkan, termasuk bagaimana langkah praktikal agar boleh menjadi hamba yang bertakwa: terdapat 3 cara yang ditawarkan kepada pembaca sebagai langkah segera untuk meraih ketakwaan. Keyakinan dan takwa adalah termasuk cara yang diangkat di dalam buku ini agar rezeki semakin bertambah dan berkat.

Di samping panduan praktikal, buku ini juga dilengkapi dengan contoh atau kisah sebenar yang pernah berlaku. Contohnya, kejayaan seseorang ketika melakukan Solat Dhuha dua belas rakaat atau beberapa kisah benar orang yang mendapat rezeki berkali-kali ganda setelah bersedekah. Bukan itu saja, buku ini juga dikuatkan lagi dengan contoh teladan Nabi S.A.W Yang dipraktikkan oleh para sahabat. Seperti kisah beberapa sahabat yang begitu bersemangat terhadap ayat “Lan tanaalul birra hattaa tunfiquu mimmaa tuhibbuun”. Begitulah. semoga buku ini berguna tidak hanya bagi penulis dan keluarga, tetapi juga bagi pembaca tercinta.

About these ads

32 Komentar

Filed under Info Buku

32 responses to “Alhamdulillah…, Terbit di Malaysia

  1. waah. selamat ya kang..
    moga laris manis bukunya dan terus menyebar manfaat :D

  2. alhamdulillah…
    sukses ya ustadz….

  3. waaaw. . .

    selamat ya pak ustadz. . .
    ikut senang mendengar kabar ini. ;)

  4. Evi

    Alhamdulillah. Selamat ya Pak. Karya intelektual anak bangsa melanglang di Malaysia. Semoga saudara-saudara kita disana banyak mendapat manfaat dari buku ini. Saya turut bangga Pak :)

  5. Alhamdulillah semoga disusul dengan karya-karya yang lainnya amiiin :-)

  6. assalamu ‘alaikum.
    Aamiin.
    Ikut senang pa…tambah semangat ya pak menulisnya..dn mudahan allah berkahi..

  7. Prestasi yang harus disyukuri, Tad.
    Do’a saya tidak muluk-muluk. Semoga menjadi best seller, juga sebagai mediator perbaikan hubungan dengan dua negara ini. :P
    Kapan bisa nyusul ya?

  8. ardiansyah pango darwis

    Alhamdulillaah :)

  9. Alhamdulillah..
    selamat yah mas..semoga barokah rejekinya…..:)
    dan yang beli bukunya pun laris…dan insyallah rejeki yang baca bukunya pun rejekinya juga lancar dan barokah…:)
    thank for sharing

  10. wah keren.. selamat ya dah menerbitkan buku lagi #pengen

  11. selamat y bang
    semoga sukses
    salam hangat dari blue

  12. Afnizar hasan

    Alhamdulillah, ya pak semoga sukses dan selalu dalam lindungan Allah swt, Aamiin.

  13. Aslm, wah ikut senang dan mendoakan supaya laris manis ya bukunya… Amin.

  14. Assalaamu’alaikum wr.wb, mas Amazzet…

    Alhamdulillah, saya senang mendapat khabar tentang penerbitan buku ini di Malaysia. Insya Allah akan saya cari di toko buku terdekat kerana buku dari terbitan Hidayah juga banyak saya miliki. Kualitas bukunya juga bagus dan menarik pada kulit muka buku dan isinya.

    Harganya terbilang murah mas jika dibanding dengan jumlah muka halamannya yang tebal. Semoga akan mencapai jumlah yang banyak di pasaran Malaysia. Saya sangat teruja mahu membaca dan memiliki bukunya.

    Salam hormat selalu dan teruslah menulis untuk maslahah ummah.
    Selamat Hari Guru dari saya di Malaysia. :D

    • Wa’alaikumusalam wr.wb.
      Alhamdulillah…, makasih banyak ya, Mbak Fatimah. Semoga Mbak mendapatkannya di toko buku Malaysia. Ooo, sekarang Hari Guru di Malaysia ya, Mbak. Kalo begitu Selamat Hari Guru untuk Mbak Fatimah dan guru-guru yang lainnya di Malaysia. Semoga pengabdian ini membawa kebahagiaan di dunia dan akhirat. Allaahumma aamiin….

  15. Alhamdulillah… selamat ya ustad :)

  16. Semoga karya Fenny nanti juga bisa lintas negara pak Ustadz *sungkem minta doa

Tinggalkan Komentar

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s